یک هزار و 326 نوزاد در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم متولد شدند

سید محمود احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این تعداد تولد، 890 مورد مربوط به زایمان طبیعی و 436 مورد زایمان به روش سزارین بوده است.

سید محمود احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این تعداد تولد، 890 مورد مربوط به زایمان طبیعی و 436 مورد زایمان به روش سزارین بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 11 مورد زایمان دوقلوزایی در این بیمارستان رخ داد که مادران این نوزادان بعد از بارداری به صورت ویژه تحت مراقبت کارشناسان بهداشتی این بیمارستان قرار گرفتند.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم با اشاره به وجود چهار اتاق خصوصی زایمان (LDR) در این بیمارستان، توضیح داد: با تجهیزات خریداری شده در آینده ای نزدیک زایمان به روش «بدون درد» در راستای کاهش اضطراب زایمان مادران در این مرکز درمانی صورت خواهد گرفت و این اقدام گامی مهم در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بخش زایمان این بیمارستان است.

احمدی اضافه کرد: این بیمارستان اکنون با بهره گیری از چهار متخصص زنان و زایمان و پنج متخصص کودکان و نوزادان، خدمات کاملی را در زمینه مراقبت های قبل، هنگام و بعد از زایمان به مادران و نوزادان این شهرستان مرزی ارایه می دهد.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای 128 تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت 24 ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر از توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

نظرات

captcha